Akkor nézzük át egy kicsit...

blogging 428955 1920Mindenek előtt meg kell értened, hogy minden elképzelés és terv ellenére van néhány törvényszerűség amelyeket az internetes kereső motorok diktálnak. Igen, itt első sorban a Google-re gondolok, de ugyanilyen kereső motor a Yahoo is. Teljesen mindegy, hogy milyen blogmotort használsz, ezeknek a dolgoknak részben vagy teljes mértékben meg kell felelned, ha szeretnéd a munkádat a találati listák élén látni. 

Ebben a cikkben ezeket a dolgokat mutatom be neked. Mire a végére érünk tudni fogod, hogy milyen változtatásokat kell még eszközölnöd a blogodon.

Ha úgy találod, hogy semmit nem kell tenned akkor Te már képes vagy tökéletes blogot létrehozni. Gratulálok hozzá.  

 

 

I. Színek:

Bármilyen meglepő bizony az interneten is létezik az a fogalom, hogy akadálymentesítés. Egy blog vagy honlap esetében ezt a színekkel érhetjük el. Nem a blog alap sablonjának a színeire gondolok, azt nyugodtan alakítsd ki ízlésed szerint, hanem a szövegezésre. Példának okáért ha egy blognak fehér a háttere akkor a fekete betűk a legjobb választás. Semmiképp nem jó ha halvány szürke vagy világos kék színt választunk. Tehát a lényeg a színek egymástól való elütése. Ezzel sokat segítünk azoknak az olvasóinknak akik gyengénlátók. 

De más is van. A google előírja, hogy nem egyezhet meg a szöveg és linkek színe a háttér színével. Tehát ez egy újabb ok a színek átnézésére. 

II. Elrendezés:

Nem tudom, tisztában vagy-e vele, hogy a Google milyen módszerrel rangsorolja a különböző blogokat honlapokat. Úgynevezett bot-okkal nézik át az oldaladat minden egyes alkalommal amikor elkészülsz egy új cikkel vagy oldallal. Arra kíváncsiak, hogy mennyire releváns a megírt tartalom a témával, milyen az elhelyezkedése, az átláthatósága. Egy szóval azt nézik, hogy mennyire értékes/igényes a tartalom amit készítettél. 

Azonban nem csak az adott oldal, cikk elrendezése lényeges. Fontos az is, hogy maga az oldal sablonja milyen elhelyezést kap. Tudni kell, hogy a botok az oldalad bal felső sarkából a jobb alsó sarka felé haladva nézik át a különböző modulok, szövegek tartalmát. Fontos! A botok nem látják a vizuális tartalmat, tehát nem értékelik a képeket, videókat és nem fognak véleményt mondani a blogod dizájnjáról. 

Persze van rá lehetőség, hogy átnézesd ezt a tartalmat is. 

III. Mobil nézet:

Manapság ez kihagyhatatlan része a blogolásnak, függetlenül attól, hogy milyen blogmotort használsz! A legtöbb embernek van okostelefonja, tablete vagy bármilyen más, hordozható érintképernyős készüléke. Ezeknek a képernyője kisebb mint az átlag monitorok, így aztán a tartalom a dizájnnal együtt sokszor összecsúszik, eltorzul. Persze a legtöbb blogmotor program már ad lehetőséget egy alap mobilnézet beállítására, azonban ez csekély mértékben szerkeszthető. 

Fontos azonban egy ilyen nézetnél, hogy funkcionálisan megfeleljen egy átlag mobilozós séta közbeni mobilhasználathoz. Ilyenkor ugyanis nem ugrálunk a menüpontok között, legtöbbször inkább csak görgetünk a hüvelykujjunkkal. Érdemes tehát átgondolni, hogy a cikkek milyen formában jelenjenek meg, használjunk-e több oldalt, vagy épp hány cikk jelenjen meg egy oldalon. Ezt nagyban befolyásolja a blog témája is, hiszen más felépítés kell fotográfus képeket bemutató blogjához és más egy online könyvhöz ami fejezetkre van bontva.

IV. Gombok:

Azt hihetnénk, hogy nem fontos dolgok a gombok. Pedig ha szeretnénk egy olvasót végigvezetni akár több cikkünkön is, és szándékunkban áll akár eladni is neki valamit, akkor a profi Akció Gombok elkészítése kihagyhatatlan eleme a blogolásnak. Fontos, hogy ezek az akció gombok az alap színsablonoktól eltérjenek, "kitűnjenek a tömegből" és cselekvésre késztető feliratot viseljenek magukon. Mondanom sem kell, a blog nyelvén. Például egy zöld háttérre ne rakjunk sötét zöld gombot. Rakjunk oda pirosat, vagy kéket! A felirat pedig ne az legyen, hogy "Bővebb információ itt" hanem, hogy "Elovasom", "Megveszem". 

V. Menüpontok:

A legtöbb blogmotor programban van lehetőséged önálló oldalakat kialakítani a blogodon amiket egyedi tartalommal tölthetsz fel és megjelenítheted ezeket egyetlen menüben az általad kiválasztott helyen. Ezekre is vonakoznak bizonyos szabályok. Először is a "Kapcsolat" menüpont mindig az utolsó a sorban. Meg kell adni a lehetőséget arra, hogy elérjenek, de mindenek előtt az írásaidat, tartalmadat kell elolvasniuk. Csinálj kezdőoldalt, és csinálj nyugodtan almenüpontokat is. Fontos viszont, hogy ne legyen túl "mély" a blog. Vagyis ne legyen az almenüpont almenüpontjának is almenüpontja. Próbáld meg össze szedni a dolgokat nagyobb menüpontokba. 

VI. Fontosabb modulok:

Itt olyan modulokra gondolj, amiknek Te is örülnél, ha lenne amikor valaki más blogját olvasod. A cél, hogy minél több olvasód legyen, de sokkal nehezebb elérni, hogy ezek a látogatók sokáig és akár visszatérően tartózkodjanak a blogodon. Ezt a statisztikát tudod javítani néhány modullal, amik arra szolgálnak, hogy a látogatóid cikkről cikkre, oldalról oldalra vándoroljanak. 

1. Használj belső linképítést! A cikkben utalj egy másikra és a ráutaló kulcsszót linkeld is be a vele összefüggésben lévő cikkel.

2. Használj "Kapcsolódó cikkek" modult és mutasd meg az olvósknak, hogy milyen más cikkeket írtál még egy adott témában. 

3. Jelenítsd meg a "Legolvasottabb" cikkeidet. Amit sokat olvasnak az sokakat fog érdekelni, főleg, hogy miért olvasták ennyien. 

4. Használj "Kenyérmorzsát". Ez azt a célt szolgálja, hogy mindig mutatja, hogy a látogató éppen hol jár a blogon és hogy könnyedén visszaléphessen az előző oldalra.

VII. Social Media:

Kihagyhatatlan! A mai világban ez a rész a lágotatószerzés szempontjából kihagyhatatlan. Mindig adj lehetőséget a lágotatóknak, hogy megoszthassák vagy lájkolhassák a blogodat, cikkedet. Engedd meg, hogy hozzászólhassanak, vitatkozz, de sose sértődj meg. Rengeteg közösségi háló van ahol meg kellene, hogy jelenj, de ez rengeteg munkával is jár. Éppen ezért mondom, azt, hogy nem kell azonnal mindegyikbe belevágnod. Szépen lassan építsd fel a saját birodalmadat és akkor majd belejössz. Két okot is tudok mondani, hogy ez miért fontos. Az első, hogy sosem tudhatod, hogy egy lelkes olvasód melyik közösségi oldalt részesíti előnyben. Kár lenne azért elveszteni, mert ott éppen nem vagy jelen. A második az a keresőoptimalizálásra vezethető vissza. Ugyanis ha a google-ben vagy bármilyen más keresőben valaki meg akar téged találni, ezeket a közösségi oldalaidat , ahol jelen vagy szintén ki fogja dobni a keresési találatok között. Így egy kicsivel hamarabb felkapaszkodhatsz a ranglétrán. 

Ha pedig már megvannak ezek a csatornáid, akkor is felmerülhet az a probléma, hogy belezavarodsz, hogy éppen mikor hova mit raktál ki. Érdemes ezeket rendszerezni. Szerencsére ma már erre is vannak jó működő rendszerek. Ilyen például a Hootsuite. Én is ezt használom, csak ajánlani tudom. Egyetlen oldalon látom a blgom, a Google+ oldalam és a Facebook oldalam bejegyzéseit, hozzászólásait, de egy másik lapon ott vannak a youtube csatornám videói, vagy éppen a feliratkozottaknak kiküldött levelek és azok megnyitásának a statisztikái. 

 



 

 

Elérhetőség:

Név: Balázs Dániel, egyéni vállalkozó
Email: info@mylifefactory.hu
Mobil: +36 30 295 28 50

 

© 2015 MYLIFEFACTORY. Minden jog fenntartva.

Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében.

X

Right Click

No right click